dkmedier
dknyt
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi
Når vi markedsfører os fremover på klimaområdet, og det gør vi helt sikkert, vil vi gøre det på baggrund af erfaringerne fra den her dom, siger pressechef Jens Hansen. (Arkivfoto).
Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

Klimamærke i køledisken får konsekvenser

Mærkat med "klimakontrolleret gris" var vildledende markedsføring. Danish Crown ærgrer sig, men tager læring med. Ifølge erhvervsliv kan dom skabe klarhed.
1. MAR 2024 14.33

Det er efterhånden flere år siden, at danskerne kunne hive et kødprodukt op fra køledisken i supermarkedet med teksten "klimakontrolleret gris". Det lille, lyserøde mærkat sad på produkter fra producenter, hvor der blev arbejdet for at nedbringe CO2-aftrykket. Men Danish Crown gik for langt med betegnelsen.

Nyheder er værd at betale for

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

https://www.dkindkob.dk/artikel/klimamaerke-i-koeledisken-faar-konsekvenser

GDPR