dkmedier
dknyt
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
DK Debat

Klager i hvert tyvende offentlige udbud

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har kortlagt klager over offentlige udbud gennem tre år. Analysen viser blandt andet, at der klages over godt fire pct. af udbuddene
8. FEB 2018 7.06

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

- Et effektivt klagesystem er vigtigt for at kunne skabe en velfungerende konkurrence om de offentlige opgaver til gavn for borgere og virksomheder. Virksomheder skal have tillid til, at udbudsreglerne overholdes, og de offentlige indkøbere skal kunne udbyde opgaver uden at frygte en klagestorm, siger direktør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Jakob Hald.

Nyheder er værd at betale for

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.